איור של גולות בקערה

גולות

ווינטרגאטן (wintergatan)  להקה שבדית שמגדירה עצמה "פולקטרונית" (אהבתי את ההגדרה הזאת מאוד). הלהקה מונה ארבעה חברים ומה שמיוחד בלהקה הזו היא "החברה החמישית"- מכונת גולות עצומה, שנבנתה מאפס על ידי מרטין מולין, סוג של תיבת נגינה שלא נתקלתי בשום דבר דומה לה. הוא בונה עוד כל מיני כלים בסגנון הזה אבל זו המרשימה מכולם בעיני.

הצפייה בפעילות המכונה וההאזנה למוסיקה גרמה לי לחשוב כמה הייתי רוצה להיות גולה במכונה הזאת. כמה אני אוהבת גולות, את הפושטיות האלה מהזכוכית הצהבהבה עם פסי הצבע האקראיים. בכל חדר טיפול בו עבדתי תמיד הקפדתי שיהיה כלי שקוף עם גולות, לא תאמינו אילו דברים אפשר להפיק מגולות כשהן נפגשות עם עוד חומרים, מעבר למשחק הידוע. 

במכונת הנגינה נעשה שימוש בגולות מתכת, ולאור המסלולים המאתגרים שהן עוברות שם אפשר להבין למה. הייתי רוצה להיות כזאת גולה, שיודעת מה המסלול שלה, מה התפקיד הקטן שלה במכונה הגדולה והמדהימה הזאת, לאן היא הולכת ומה חלקה החלקיקי במנגינה הגדולה.

יש תקופות שנדמה לי שאני מבינה, אני בהחלט לא באחת כזו עכשיו.

וחשבתי גם על מרטין, שהגה ובנה את המכונה הזו. עכשיו, כשהוא סיים, אני מניחה שהוא מבין שהוא סוג של גאון, הוא יצר דבר מדהים וייחודי.

אני תוהה כמה נקודות שבירה היו לו במהלך התקופה בה היה מושקע בתכנון ובבנייה של המכונה, כמה רגעים בהם נחשב בעיני עצמו ובטח שבעיני הסביבה להזוי, הוזה, מבזבז את חייו בפרויקט שלא ברור אם יצליח להגיע לסיום.

כמה גילויים, המצאות ויצירות אמנות מדהימות- הקולות האלה, הפנימיים והחיצוניים, הצליחו לחסל. כמה זה קשה לתת להם לעלות ולשחרר אותם, לא לפעול לפיהם.

יש איזה רגע בנגינה שמרטין מושך בידית שכתוב עליה "ברייק דאון"- הפסקה מיידית של כל המנגנונים. משם הוא בונה מחדש את המנגינה, חלק חלק. העצירה הזו גרמה לי להקשיב אחרת לכל חלק, ולהעריך עוד יותר את ההיכרות שלו עם המכונה שבנה, איך יודע איזה צליל יופק מכל ידית ומכל דוושה ואיך הוא זוכר לאן לגשת מתי, מדהים.

גם לנו משכו בידית והברקס המשוגע הזה על החיים של כולנו גרם להרבה אנשים לחשוב מחדש על כל החלקים של המכונה שלנו.

עכשיו כבר פחות בא לי להיות גולה במכונה, אני רוצה לנגן, לשמור על החלקים שאני אוהבת את הצליל שלהם, להיפרד מאחרים, להוסיף חדשים. לבנות לי מכונה.

בקיץ הקרוב אנחנו עוברים דירה, עוזבים את מודיעין בה הפכנו להורים לפני 12 שנים כמעט. בשבילי זו גם עזיבה של נוף ילדותי אליו הגעתי באמצע כיתה א ליישוב בודד בנוף, למכבים, לפני שהיתה רעות ובטח לפני שהיתה מודיעין.

אנחנו עוברים לגור בקדימה, יישוב שמזכיר לי את מכבים של פעם ולעומר מזכיר את בית חנן, נוף ילדותו. מהלך שהבשיל במשך שנים רבות ואיכשהו הגיע למימוש רגע לפני שכל העולם התהפך. בשבילנו זו מן הזדמנות לגדל ילדים בצורה דומה לאופן בו גדלנו בעצמנו, בתקווה שכך יהיה.

הקליניקה לטיפול באמנות במכבים, שבניתי בחדר ילדותי- תיסגר, ותפתח מחדש בקדימה. זה מאוד מרגש לבנות ולתכנן סטודיו בתוך הבית שלי, שישמש אותי לעבודה טיפולית וליצירה אישית, לצד השיפוץ הכללי וקינון הקן המשפחתי. 

יש מטופלים שיעברו איתי, יש כאלה שימשיכו בזום (ותודה לקורונה שלימדה אותנו שזה אפשרי), ויש הרבה מקום למטופלים חדשים, מתבגרים ומבוגרים. ראו זאת כהזמנה.

מעבר לזה- אני מתחילה לחפש לי חלקים חדשים למכונה המתהווה, קשרים חדשים שם ובאיזור, ברמה האישית והמקצועית.

אני אוהבת מאוד פרויקטים מאתגרים, אפילו כאלה שנוטים להיראות בלתי אפשריים, שקשורים בתחומי אמנות, תרבות, טיפול וקהילה.

אשמח גם להצטרף לפלטפורמה קיימת, לצוות טיפולי משפחתי שאוהב להתרחב.

ואני גם ממש אשמח להכיר אנשים שמסתובבים עם רעיון ומחפשים שותפים להקמה, למימוש, להפקה ולהרצה. גם אם יש לכם כיוון אבל נדמה לכם שזה לא יתאים- שתפו אותי! לכו תדעו מה יהיה.

חתימה שירה רקע שקוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גם אלו מעניינים

טושים ועטים מקרוב

טוב שבאת!

תמיד כתבתי. שירים, ברכות יום הולדת ארוכות ומשתפכות. פעולות לצופים, מכתבי אהבה, רשימות עתירות סעיפים של חלומות ושאיפות לעתיד. רעיונות שארצה להגשים, יוזמות מפורטות בעזרתן

לפוסט המלא
פני אשה על רקע שחור וארבע ידיים שמכסות את הפנים מכל הכיוונים.

אחיותיה המרושעות של הטראומה

"למה לא עשיתי יותר?"
"איך לא חשבתי להתנהל אחרת?"
"למה לקח לי כ"כ הרבה זמן להגיב?"
"למה אני לא עושה הרבה כמו ההוא וההיא?"
"למה קשה לי ככ להיות עם הילדים עכשיו? אין לי זכות להתלונן!"
אפשר למצוא דרך צנועה, קטנה, להרגיש תחושות תועלת ומשמעות.

לפוסט המלא
מרחבי דשה עם שמיים כחולים ועננים באופק

זה בסדר

זה בסדר להרגיש שכל מה שחשבת שאת יודעת על דברים, על החיים- לא תקף עכשיו, או שאין לך גישה לכל זה. הקשר עם עצמך יחודש, עכשיו הוא אולי קשה מדי, כמו נפילת חיבור רשת. זה בסדר לבכות, לא רק בסוף היום. 
זה בסדר.

לפוסט המלא
כרכרה מנצנצת

כשהכרכרה היא דלעת

מסיימים תיכון ויוצאים לחיים. נראה שלכולם זה עובר ממש בטוב. יש תחושה שמתרחשת איזו מסיבה ממש כיפית אבל הבת שלך מרגישה שהיא לא חלק ממנה.
הדרמה הזאת עשויה להחוות לנו כמוגזמת מאוד, אבל בשבילן היא אמיתית. איך נוכל להיות דמויות מאזנות ומסייעות, לאפשר שיתוף במה שקורה ולהקל על תחושבת הבדידות?

לפוסט המלא

כיתבו לי ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן